Backe upp och backe ner

I fredagskväll blev jag uppringd på
snapchat av Wille.
 
"Snälla mormor,kan inte vi få komma
och sova hos dej imorron"?
 
Alltså,inte KAN man säja nej när nån
frågar så!
I synnerhet inte när det är typ blankt
i agendan och våren kommit igång.
 
Sagt och bestämt,så på lördagsefter-
middan for killarna in här som en
tornado och huset fylldes av fart.
 
Efter avslutat kvällskäk satte Lewi
sej tillrätta vid dator 1 och kollade
lite på nåt barnprogram.Fråga mej
inte VAD,för det byts med jämna
mellanrum.
 
Wille hade gjort det bekvämt för
sej i soffan med lite ostbågar och
diverse kuddar.
 
Söndagsmorgonen startade redan runt
klockan 6 och strax därefter serverades
pannkakor med färska jordgubbar!
Joråminsann,är det helg är det lyx.
 
 Lyckades förhala cykelturen en
liiiten stund till strax runt halv 9,
för hade killarna fått som dom
velat skulle däcken mött marken
redan strax efter 7!
(var får dom all energi ifrån??)
 
Första stoppet blev glassköp och
en mikropaus i cyklandet.
 
Sen tog vi rundturen i skogsspåret
där det cyklades för glatta livet.
Backe upp och backe ner i hiskeliga
farter.Vilken tur att jag har lite hårfärg
hemma,för dom gråa håren ökade rejält
i antal där i skogen!
 
Tyvärr har jag inga bilder,bara filmsnuttar
på deras framfart,så ni får helt enkelt tro
mina ord när jag säjer att så gick det till.
 
När vi sen kramats hej då tog jag min lilla
gröna solstol,en Loka naturell och satte mej
ute i solen med nåra poddar.
 
Och så mycket kan jag väl iaf säja,dagens
stegskörd är deinitivt inte under 600 steg,
snarare närmare 7000!
Så med andra ord kunde jag välförtjänst
avsluta kvällen med lite jordgubbar och
mango i soffan.
(och en macka oxå om jag ska va korrekt)
 
Nu somnar kanske mormor´n FÖRE klockan
fem,uret visar ju bara snart ett än såhär på
måndagen i nya veckan.
 
Heja mej & kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0