Såhär på nattkröken,eller morgonkvisten om man så vill

Nämen hej igen!
 
Här sitter jag mitt i natten,eller
snarare tidiga morgonen för,nu
är ju klockan över 4.
 
Egentligen är det ju inte så bra att
det blir och är så här med bristen
på mina timmar i sängen,men å
andra sidan tycker jag ju som tur 
är att det är både skönt och trivsamt
att sitta och filosofera i min ensamhet.
 
Nu när jag ändå gör det så kan jag ju
passa på att visa vad som nyss blev
klart i pysselverksta´n.
 
Nämligen tre muggar med namn på.
Hade jag dock vetat att färgen på
namnen skulle bli så förbenat svåra
att få till rent färgkvalitémässigt,och
att det i sin tur skulle innebära att 
varje mugg krävde 4 timmars jobb....
 
...då hade jag "kanske" gjort på nåt
annat sätt från början.
 
Nu hade jag ju ingen aning,vilket iof
var en jävla tur för annars hade det
antagligen inte blivit nåra alls.
Åtminstone inte med namn på.
 
Blir det fler gånger måste jag iaf försöka
klura ut nåt smartare OCH smidigare sätt
att få till namnen på.
 
Nog om detta,här är dom:
 
 
 
 
 
 
Ovanligt namn kanske man tycker,och
det är det ju.Fast antagligen inte på
kurdiska som det här har översatts från
till svenska.
 
 
Nu kan ju inte jag kurdiska,men den
som har lärt sej läsa det här borde
ju se att det faktiskt står "Kustan".
 
Det var en ny erfarenhet för mej att
få vara långt utanför "språkboxen",
fast jag måste medge att det kändes
förvånansvärt bra att skriva från höger
till vänster.(som det ju görs på kurdiska)
 
Vem vet,jag kanske har lite kurdiskt
blod i mej och har levt nåt tidigare
liv som Majso där.
Frågan är bara vad jag kallades då!?
 
Det lär jag väl aldrig få veta iof och det
är nog bra,jag har så många andra projekt
på gång så jag hade ändå inte haft tid att
rota i det och gått på språkkurs.
 
Well,well,jag slutar med:
 
God morgon på er ni som nyss vaknat.
Själv skiter jag nog i sängen idag oxå
och fortsätter filosofera.En mugg kaffe
kanske vore en god början nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0