Just ida´ mår jag bra!

Idag har jag en riktigt bra dag.
Jag kan inte förklara hur eller
varför jag känner så,och jag
tänker inte analysera det heller.
 
Det känns förresten lite som när
jag var mindre och bodde hemma.
När mamma och pappa skulle ha
gäster och det lade sej nåt märkligt
lugn över tillvaron.
 
Ja,ja,utan att grotta ner mej mer
i gamla minnen och sånt där,så har
iaf inte jag nån intention att bjuda
till fest eller ens mej själv till bords.
 
Vad jag däremot har för mej just nu,
är lite fix med morgondagens tårta.
 
Det ska skäras lite jordgubbar och mango,
och så har jag som en extra bonus bakat
nåra Lchf-kakor.
 
Tårtan har fyllts med hallonmousse
underst och mangomousse längst upp.
Och så har ju lagt på sista delen såklart.
 
Nu står den i kylen och mojsar till sej
hela dagen och natten för att sen förses
med grädde och topping.
Det blir nog bra det där ska jag se!
 
Hittade ett busenkelt recept
på Lchf-kladdkaka som jag
slängde ihop.
Jo,för jag tänkte som så att
det där ska jag påsköverraska
tårthämterskan med imorrn bara
för att jag VET att hon aldrig
äter annat än Lchf och gräddtårtan
jag förberett är ju knappast low carb.
 
Ibland är jag bara sådär extra underbar
som bara jag kan vara,för när allt kommer
omkring så finns det faktiskt inget bättre
än att få överraska.
 
Så får det bli har jag bestämt och
resten ordnar sej säkert oxå.
 
Imorrn ja,då har man den där satans
lååååångfreda´n att kämpa sej igenom.
 
Herre Jesuspappa vad mycket kaffe
det kommer bli för min del.Mer än
vanligt såklart eftersom jag måste
försöka hålla mej vaken och inte dö
av tristess innan påskharen gör entré.
 
Eller måste och måste förresten,råkar
jag slumra till i soffan är väl inte det
hela världen heller.Huvudsaken att jag
är på benen när tårtan ska hämtas.
 
Nu har jag inte tid med er längre,ser
att dom börjar flyga till Blåkulla nu,så
det är väl bäst att ta på sej hucklet
och dra fram kvasten.
 
Hejrå sålänge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0