Utan trassel med gott i frysen

Jag är så jäkla trött på trassel och sladdar
när jag ska lyssna ostört på mobilen.
Man svär och irriteras över att den där
förbannade sladden tamme fan alltid
knölar in sej där den inte ska vara.
 
Så jag beställde helt enkelt "In ears",och
idag kom dom med posten.
 
Det skulle visst laddas via USB först,och
det har jag gjort nu,hur fasen man ska få
igång dom sen,det måste jag nog läsa om.
 
Blåtand och trycka här och där,minus
och plus och jag vet inte allt.
För gamla getter som jag lär det kanske
funka skapligt bara jag kopplar på hjärn-
cellerna och verkligen fokuserar.
Annars kan jag ju alltid låtsas att det är ok!
 
Men iaf,samtidigt som jag beställde dom dära,
så hittade jag oxå nåt HELT annat som föll mej
i smaken.Jag hade nämligen för ett tag sen fått
tummen ur och rensat i "plastbytteskåpet",och
då upptäckt att jag inte hade nåra fräscha glass-
formar alls.
 
Faktum är att dom jag hittade för länge sen kunnat
kvala in på nordiska muséet i montern "glassigt när
mormor var ung",för fy satan så trökiga dom såg ut.
MEN,det där med att kasta är ju som bekant inte alls
min favoritmelodi.Inte nu heller faktiskt,för jag la undan
dom gamla och tänkte att dom kan jag garanterat ha
användning för i nåt pysselsyfte.
Ajm så smart som återbrukare.Eller om man vill,som
ekorrhamster deluxe!
 
Oj vad skoj...jag kommer ha med dom här nya sen.
Frysa in både isglass och annat roligt.
Det blir finfint att ta fram när småprinsarna
kommer och vill ha nåt smaskigt.
Fryst leverstuvning eller kanske kalops,jag 
är inte knusslig bara dom äter nyttigt!
 
Ja,det var väl ungefär vad jag hade att bidra
med idag.Känner mej inte helt tippelitopp för
huvudet värker,nacken gör ont,halsen är inte
alls okej och rygg(jäveln) trilskas mer än normalt.
 
Men,det som inte dödar det härdar och imorrn
kanske det känns lite bättre.
Det är iaf vad jag hoppas.
För om man inte lever på hoppet,då kommer
man fasen ingenstans...som grodan sa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0