Sex laxar i en laxask

Det är ganska svårt att säja "sex laxar
i en laxask" fort och flera gånger på raken,
så det var ju tur att vi inte fiskade just lax
igår då.
 
Istället blev det en hink med strömming
när vi var klara för dagen prinsen & jag.
 
Det blåste en del vid vattnet,men min man han kan...kasta långt iaf!
 
EN sten fick agera motvikt i hinken innan den hade hunnits fyllas på med fler
firrar.För det blev ett helt gäng innan vi var klara!
 
Visst då,jag tycker det är skitkul att stå och kasta,men kaffetåren är minst lika
viktig OCH nödvändig med för den delen.
 
Vi var inte ensamma om att vistas ute denna sköna söndag,som ni ser i bak-
grunden så fanns det fler strömmingsentusiaster på plats.
 
Efter en stund kom en gammal dam
med sin bil och spatserade lite kut-
ryggigt ut på den gamla s.k bryggan.
Man kunde lätt tro att hon var lika stel 
som en död sill,men där fick vi dubbeltji,
för utan besvär satte hon sej smidig som
en panter ner på underbenen och njöt av
den svalkande vinden.
 
Men hallå lixom,sådär sitter inte ens jag utan att få blodstopp i benen!
Men,hon hade tydligen inga problem alls,för där satt hon i godan ro
i säkert en kvart eller så!
(imponerande)
 
Kunde förstås inte låta bli att fota lite random.Här hittade jag ett snäckskal som
kapslats in i en sten.Säkert en lämning sen istiden typ.(kanske något senare)
 
Små gröna,mjuka trädskott kan oxå vara nog så vackra i närbild.
 
En ensam svan simmade oxå förbi när jag satt där och filosoferade.
 
Den mer än inbitne fiskaren till äkta man stod lugnt kvar på sin sten och simmade
inte ut ur bild nån gång faktiskt.
 
Framåt em blev det till slut dax att plocka ihop alla pinaler för att åka hemåt.
 
Men först tog jag bort fiskfjällen från händerna och sen tog vi svängen förbi
mamsen och papsen för att ställa av hinken med strömming.
Prinsen gillar förvisso den sortens fisk,men står helst inte och tar hand om den.
Och med tanke på att JAG definitivt INTE har lust med varken rensning eller
strömmingsätning,så kändes det bra att dom två som verkligen gillar´t till max
fick hela dagens fångst.
 
Idag ny vecka IGEN,vad den har sin "hink"
vet jag bara till viss del,för på torsdag får
jag finbesök av två 50-taggare så då ska
vi fylla HELA kvällen med skratt & prat.
 
Tills dess återstår en del att förbereda,
och där ingår ett brödbak som för mej
blir första gången jag tar mej an.
 
Kan sluta i katastrof,och då får dom köpe-
knäcke istället för mjukt bröd.
 
Det ordnar sej säkert,huvudrätten är jag
tack & lov en "fena" på!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0