Det doftar kardemumma även idag!

Igår var det lördag och då helt utan
förvarning satte baksuget in.
 
Sagt och gjort,det blev en plåt med
kardemummadoftande kakor som
gömde en liten smak av sommar i
form av vaniljkräm inuti.
 
Gode tid,jag skulle kunna döda för
just doften av kardemumma.
 
Jag kanske överdrev "lite" där,men
jag fullkomligt älskar den lukten iaf.
 
När kakorna svalnat penslade jag smält smör på och doppade dom i socker.
 
Ser ni vaniljkrämen?Åh den gifter sej SÅ bra med kardemumman.
 
Imorse kände jag återigen ett bekant "sug",så
det första jag gjorde efter att ha laddat bryggar´n
var att plocka fram bakgrejerna igen.
 
Men,idag fylldes kakorna istället med dumlekola,geisha och nåra med plopp.
Choklad och kardemumma är nämligen oxå ett vinnande koncept,iaf om jag
själv får bestämma.Och det får jag ju eftersom det är JAG och ingen annan
som bakar här!
 
Nu ska kakorna strax in i frysen,man vet
ju aldrig om man får besök och känner
för att va lite extra frikostig när det ska
serveras fika.
Lyllos den/dom som får smaka,jag LOVAR
utan att överdriva,att dom kommer älska´t! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0