Den härliga doften bedövar illaluktande orättvisa

Dessa blommor,och framförallt dom
vita liljorna i buketten från prinsen.
 
Maj gad,doften som slår emot mej
i köket är amazing.
 
Att det kan lukta så starkt.
Går förbi flera gånger i timmen och
sniffar som en modell mindre Ferdinand.
 
 
 
 
 
Själv känner jag mej som en ros...lika taggig och jävlig (har jag framställts)!
 
Nu berättar jag ju inte allt här,inte p.g.a att
jag inte vill,snarare av respekt till andra.
Men så mycket kan jag väl säja,när "folk"
behandlar mej orättvist,skyller ifrån sej
och inte rannsakar sej själva...då vänder
jag på klacken och vägrar låta det ta min
egen energi.
 
Kan man inte erkänna sina egna fel och brister,
kan man aldrig säja förlåt eller ens tänka längre
än näshåren växer,då finns det ingen anledning
för mej att vara trevlig,förstående och tillmötesgående.
 
Vissa MÅSTE tyvärr skuldbelägga andra för att döva
sitt eget dåliga samvete och sopa sin egen "litenhet"
långt åt helvete.
 
Jag "köper" att det finns situationer och omständigheter
som ibland kan ställa till det och allt blir galet.
Men jag "köper" INTE det faktum när andra på intet sätt
kan se sin egen del i det som hänt och händer.
 
Jag ber gärna om ursäkt ifall jag uppfattats som orättvis
eller betett mej tokigt.
Jag är inte långsint och orkar heller inte tjafsa in absurdum,
speciellt inte när motparten "låst" alla dörrar för egen
vinnings skull.
 
Då ler jag hellre och går därifrån,med rak rygg fast medveten
om att JAG iaf försökte och att JAG gjorde MITT bästa.
 
Jag orkar inte slösa energi på såna som inte kan förändras,
jag utsätter mej inte för att dräneras på glädje längre.
 
Jag VET var JAG står,och står för min åsikt.
Att jag sen kan sätta mej in i andras tänkande
behöver inte nödvändigtvis betyda att jag håller med.
Däremot respekterar jag,och ibland får man även
acceptera det man INTE accepterar.
 
Mycket skit kan jag ta,men även mitt tålamod
och min goda vilja har begränsningar!
 
Ha en bra dag därute,och behandla andra
som ni själva vill bli det. ♥
 
Istället för skit...en tårta fylld med mums ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0