Fördelen med att vara äldre och heta Majso

Oj oj oj vilken härligt lugn,soft och
alldeles jättenajs nyårsafton det blev.
 
Såsade runt och tog det i min egen takt,
förberedde maten samt desserten inför
kvällen och så dukade jag i god tid bordet
för två!
 
 
Man behöver ju inte krångla till det mer än nödvändigt,däremot hade jag lagt
en extra gnutta kärlek på köttet och gratängen vilket visade sej ge resultat.
Kändes som att äta på restaurang där värsta mästerkocken lagat allt!
 
Maj gad vilken pepparbiff alltså!
 
Till kaffet serverades en pannacotta med hallon,passionsfrukt och Noblesse.
Detta avnjöts till Juniorkronornas hockeymatch där dom spöade Kanada med 5-2!
 
Resten av kvällen gick i lugnets tecken
och vid tolvslaget skålade vi i vatten och
kaffe minsann.
 
Fördelen med att som sagt ha nått en högre
ålder är,att jag idag är fräschare i skallen än
nånsin och nån pizza för min del blir det
således INTE!
 
God fortsättning och nytt fräsigt 2016 då!
 
 
Trackback
RSS 2.0