Sympati i det dolda kanske!

Idag är en STOR dag!
 
"Mellan" ska nämligen göra sin hett
efterlängtade ögonoperation så hon
slipper sina linser.
 
Det är ju helt fantastiskt tycker jag,att
det verkligen funkar att göra sånt.
 
Det är oxå helt otroligt men inte lika fantastiskt,
att JAG vaknar med ett ont högeröga.
Det ömmar och känns jättekonstigt både utanpå
och innanför ögonlocket.
 
Kan det vara så att jag i det dolda sympatiserar
med henne bara sådär?
 
Eller kan det vara så att jag helt plötsligt fått
nån slags konstigt "gåva" som gör att jag på
nåt "annat plan" känner av andra???
 
Verkar ju va ett väldigt märkligt sammanträffande
annars menar jag.
 
För egen del har jag dock varken tid eller nån
större lust med ögonproblem just nu.
Det räcker så gott med annat.
 
Jag som måste sätta fart med en grej till fina U
som ska bli klar pronto.
 
Fina U ja,henne hade jag en pratstund med igår.
Hon flyttade ju till en annan kommun den lilla
svikern,och har haft fullt upp med det senaste
månaden.
 
Jag gillar inte när folk försvinner från min närhet,
och jag försökte in i det längsta att övertyga henne 
om att det var fel det där med flytten.
 
Nåt gehör fick jag desvärre INTE!
 
Men,men...sånt är visst livet.
När man tror och inbillar sej att allt är under kontroll,
då jävlar rämnar marken under en.
 
För att återgå till "Mellan" och hennes operation,så
ska det bli väldigt spännande att höra hur det gått
sen om ett par timmar.
 
Själva ingreppet tar inte många minuter,men jag förstår
att det måste kännas jävligt konstigt och lite obehagligt
att ligga med vitt uppspärrade ögon och ha nåt som
lasrar runt däri.
 
För även om man får bedövning,så är just ögonen
sablar så känsliga.
 
Huvudsaken är dock att hennes syn förbättras så
hon slipper sina brickor.
 
Fatta vilken frihet att kunna öppna ögonen på 
morgonen och se,SE klart UTAN att mecka med
vare sej linser eller annat tjafs.
 
Lycka till säjer jag,och försöker samtidigt tänka bort
skiten i mitt högeröga.
Vem vet,det kanske försvinner lika fort som hon lämnar
kliniken.
 
Om det gör det,då ska jag fanimej boka in mej på nån
medial kurs framöver.
Jag kanske håller på att bli synsk eller nåt!
 
Go onsdag på er sålänge folks ♥
 
För exakt ett år sen (rättare sagt den 10e sept.),då såg mitt öga
ut såhär när jag vaknade!
Återupplever jag DET gamla minnet oxå kanske???? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0