Recycling

Jag har som ni säkert vet vid det här laget,
jävligt svårt att kasta saker.
Att samla på sej allt möjligt är lixom min grej.
 
Det kommer alltid till användning nån gång.
 
Igår träffade jag Wille en stund på eftermidda´n,
och först gjorde vi ett besök på Biltema.
(dit även "Mellan" kom en snabbis & sa hej) ♥♥♥
 
Diverse pysselgrejer inhandlades för egen del
och Willes mamma köpte reservdelar till en cykel.
 
Skruttungen som är helt galen i bilar av alla sorter,hittade till sin stora glädje
en bil att provsitta.
Resten av besöket tyckte han dock inte va lika kul då han inte kunde få den
med sej hem.
"Den vita bilen,jag måste ha den VITA bilen"!
 
Väl hemma kom Willes pappa och tog fram verktygslådan.
Efter att däcken på cykeln pumpats,försågs den så med dom
för dagen inköpta stödhjulen.

Hjälmen åkte på i en fart och Wille kunde knappt bärga sej inför första provturen.
 
Mormor må vara en hamsterekorre av grövsta sort,men är man som i detta fall
rädd om sakerna,så kan även en uppumpad drygt 18-årig cykel åter komma till
användning.
Morbror Rasmus´ gamla hoj har fått nytt liv.
(och ekonomiska klubben jublar högt!)
 
Vi hann även med att ta nåra
poseringsbilder.

 
 
 
 
 
Nu får vi bara hoppas att september visar en bättre sida än som den startade
med regn och rusk.
Wille måste ju öva på att cykla vetja!
 
 


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0