Marknad,loppis och så lite svamp

Idag förstår ni är det marknad i byn,och
jävlar vad dom har dragit på med musik
och veterantraktorer,bollekar och annat
som folk tycker är kul.
 
Matstånd och diverse loppisprylar,lokala
förmågor som ska sjunga,men så har dom
även ett s. "dragplåster" från annan ort.
 
Och håll i er nu,det är ingen mindre än
Andreas Weise som ska stå och sjunga.
 
Det låter på folk runtomkring som om det
va Marilyn Monroe eller rentav Elvis som
återuppstått och ska gästa "byn".
 
Själv kan jag inte bry mej mindre än en
amöba utan sommarlov som fått streck
i både matematik OCH musik,men säkert
roar det nån eller kanske nåra,att det kastas
en jävla massa kosing rent åt helvete med
den "artisten"!!!
 
Bjud hit nån kul istället vetja,Joe Labero 
eller varför inte Gunilla Persson.
 
Näevars och jorå,det blir nog kul för dom
som gillar honom och som samtidigt kan
avnjuta en lammkorv eller kalkonvinge
under nåt paraply.För helt garanterat kommer
det väl en skur eller två.
 
Själv ska jag rensa svamp och fixa med andra
och viktigare grejer.
 
Och blir jag inte meddragen ut på byn av
nån marknadssugen bekant eller släkting,
d.v.s övertalad,då stannar jag här och lyssnar
på andra artister än Weiseponken!
 
 
Det blev som ni ser en rejäl skörd även igår!
Lyllos mej som ska rensa :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0