Dagens dilemma

Pust och halvt stön!
 
Fast jag stönar INTE av välbehag-än iaf.
 
För det första så lyckades jag med konst-
stycket att felinställa ugnen när jag bakade
tårtbottnarna igår.
 
Efter noggrann inspektion blev den första
iof ganska bra,men när den fått vila ett par
timmar tyckte jag att den såg väl mesig ut.
 
Gör om gör rätt,så framåt kvällen gjorde jag
ytterligare en botten som direkt (nästan) åkte
in i kylen för att svalna.
 
Skit samma tänkte jag,den kan man väl ha om
det kommer oväntat besök,fast så va det ju det
där med millimeterplatsen i frysen.
 
Sent om sider (strax före midnatt ungefär) var
dom tre ordinarie bottnarna fyllda och inplastade,
stod fint i kylskåpet och jag kunde andas ut...lite.
 
Tills jag nu på morgonen slog ett halvt bagaröga
på dom och fick lätt panik!
Tänk om dom inte räcker till alla som ska äta.
 
Tänk om det står nåra stackars krakar kvar med
tårttallrikarna och inte får nån bit.
 
Ameh vafan då,så kan vi ju inte ha det!
 
Vilken jävla tur att jag då har en extra tårtbotten,
och vilken satans jävla röta att jag nog hinner
fixa till en fjärde men något mindre tårta som
extrakomplement.
 
Nu känner jag dock att det brinner i hårfästet,för
även om det är nytvättat(håret alltså),så luktar det
knappast gott när det börjar spraka i hårsäckarna.
 
Det finns ingen återvändo,men jag får iaf va glad att 
jag i förväg varit så inihelvete flitig med dekorationerna,
jag har så det räcker av den varan,och om jag så ska
stå in i det sista med marängsmörkräm och pärlor
med svetten rinnande utmed ryggraden,så SKA jag
fan fixa det här!
 
Det kommer kanske bli tajt,men skam den som ger sej!
 
Notera att det ligger dekorationer i burkarna oxå,så vad tror ni...
...kommer jag greja det här?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0