Ganska nöjd och väldigt lättad

Men fatta,det gick faktiskt vägen med
gårdagens tårta.
Den jag hade haft sånt huvudbry om och 
kring och aldrig trodde skulle bli okej.

Men,jag tog det jävligt lugnt och svor nästan
inte alls under dekoreringen faktiskt.

Det mest trixiga var att gå med myrsteg för
att leverera den,för jag hade nämligen satt i
små pinnar med stjärnor i sockerpasta på den.
 
Bilarna som kom körande saktade ner och
glodde nyfiket,nästan så jag hade lust att
vråla:hjälp mej mej istället för att glo då!!
Men inte ens den ansträngningen vågade
jag mej på med risk för att tårtan skulle flyga 
ur händerna på mej.
 
Födelsedagsbarnet (lite i förskott dock),och
mamman som beställt tårtan (mer känd som "Hurtbullen"),
blev väldigt nöjda och glada,det sa dom iaf och jag
tror dom faktiskt.

Det var med lätta steg jag trippade gatan hem sen,
och det första jag gjorde va naturligtvis en balja
kaffe till.
När jag räknade efter,hade det fram till eftermidda´n
redan gått åt ett kvarts paket,så för säkerhetsskull
drog jag mej till affärn och köpte mera.
 
Nedvarvning kan kräva extremt mycket Gevalia
förstår ni! :)

Idag är det dock ingen tårta som pockar på min
uppmärksamhet,däremot lite gravering som jag
förstås skjutit framför mej i över en veckas tid.
 
Det blir nog klart vad det lider,för jag antar att
jag bara MÅSTE klämma in nåt "litet" bakverk
under da´n,annars är det ju lixom inte jag!
 
Blommor,rosa och en jävla massa pärlor,det är min melodi.
Så jag antar att ni knappast blir förvånade över den här
tårtans utformning!
 
Det som däremot va nytt denna gång,sockerpastastjärnor på pinnar.Oxå dom
i olika rosa toner...förstås.
 
Det där som "hänger" ska likna nån slags drapering,och det va inte det
lättaste att få till.Jag improviserade iaf så gott jag kunde!
 
Lite glitter och silverdust fick piffa upp blomstren,och nog tycker åtminstone jag
att det förhöjer utseendet en hel del.
(allt är naturligtvis ätbart,dock inte pinnarna i stjärnorna)
 
Det var som sagt gårdagens tårta,hur nästa ser ut kan inte ens jag spekulera i.
Fast om jag känner mej själv rätt,så lär det iaf bli en med marängsmörkräm runtom,
för det är så jävla kul att vispa ihop den och temperera över vattenbad.
SÅ lättroad är jag!
 
EXTRA:
Såhär såg tårtan ut när man tagit första biten!
(lånade bilden från grannen som varit vaken nog att fota den)
Tack kära "Hurtbullen" ;)
 
 
 

 
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: mellan

seriöst :O så JÄVLA duktig du är mammi. helt otroligt!!! super duper fin ! <3

Svar: Men ÅHHH,tack snälla ♥Gu´så glad jag blir :) ♥
Det va jättekul att göra den oxå ;)
Kramar i mängder ♥♥♥
MAJSO

2014-10-05 @ 13:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0