När solen visar sej är Wille berättigad till cheeseburgare

Igår va det som bekant "Mellans" födelsedag,
och naturligtvis tog jag mej en sväng förbi
henne med det "riktiga" paketet.
 
Det innehöll en Wake up light,ni vet en sån som
gradvis genererar ljus på morgnarna då vi inte har
nåt utanför fönstret förrän tidigast till fm-kaffet.
 
Att det dessutom var radio och olika relaxljud i samt
fjärrkontroll,gjorde knappast saken sämre.
 
Ska bli mycket intressant att höra framöver om hon
tycker att den gör nån nytta och skillnad.
 
Jag kom igår faktiskt ihåg att fota av tavlan hon fick
av mej som "förpresent" i söndags,än är inte tanten
helt uträknad jämt iaf.
 
Lite dumt kan tyckas,att jag inte ännu döpt ugglan.
Men nåt passande namn har tyvärr inte flaxat in i
min överfulla hjärna än.
 
När vi fikat klart skjutsade jag så "Mellan" till ett
inbokat möte och for vidare på lyktjakt,kände att
jag behövde uppdatera arsenalen av graverings-
objekt nu inför stundande (tråk)jul!
 
När det va klart slog det mej att solen ju visat sej
denna tisdag i grådassiga november vilket förstås
resulterade i ett riktigt "HALLELUJAMOMENT" med
armarna sträckta mot skyn.
 
 
Fick syn på Ronalds skylt när jag lyfte blicken,och
då som ett tecken från den blå himlen stod det klart
att Wille skulle få en hamburgare dagen till ära.
 
Underförstått och gjort,gled jag in i bilkön och fick
från luckan i väggen en påse med kött i,och sen
styrde jag kosan förbi den väldigt matkräsne snart
tvåårige gossen.
 
Salig var ordet,för jag har väl aldrig sett honom äta med SÅ
god aptit förut.
Dagens andra "HALLELUJAMOMENT" var ett faktum!
 
Som bonus fick han oxå en söt Musseburk,och tänka sej,det
låg kaakooor i den.
Lyckan var total,och som den gentleman han är,matade han
förstås mormor med nåra till fikat!

Idag är det nya äventyr med Eva som gäller,hur det blir
vet ingen,ty i hennes sällskap kan det mesta hända.
Fast jag tror att vi ska hälsa på en en gammal bekant vid
namn Ingvar,eller åtminstone hans ena stora "familj" som
vid den här tiden antagligen har fullt upp med julskyltning och
sånt som hör det till.

Jag själv kommer antagligen bara koncentrera mej på glas
i olika former.Julen hoppas jag snart ska va här och oxå förbi
nämligen!
 
 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0