Jag är ingen julälskare,bara en sucker för julstjärnor

Vad julen beträffar,så kan den lika gärna
få strykas ur almanackan direkt.
För egen del begriper jag mej inte på den
hypen och tycker enbart att det är av ondo
och inget vidare speciellt.
 
Vad andra tycker och anser är helt upp till
dom,det lägger jag mej inte i för fem öre.
 
Vitsen med att byta gardiner och pynta in
absurdum,bara för att typ direkt ta bort allt
igen,måste väl iaf va det mest onödiga på
hela året.
 
Att folk sen tjuvstartar redan i oktober,det
säjer ju allt och lite till.
 
Ameh hallå,säjer ni kanske...det är ju så mysigt
att tända ljus och umgås med familjen kring jul. 
 
AMEH HALLLLÅ säjer jag då,det MÅSTE man väl
kunna göra hela övriga året iaf.
Och äta skinka och möjligen ge paket oxå om det
bara är det.
 
Näevars,här kommer varken gran eller adventsljusstake
med fyra ljus som ska brinna en pisskvart varje söndag in.
 
Vem fan vill ställa in fyra halvbrunna ljus i skåpet sen?!
INTE JAG!
 
Däremot gillar jag små söta stjärnor med lampa i,ja
stora oxå för den delen.
Såna skulle jag kunna ha framme året om,för vem har
sagt att det BARA hör julen till?
Näe just det,sånt bestämmer man väl själv i allsindar.
 
Alltså har jag även i år införskaffat ytterligare en,och det
för att jag tycker det blir så vackert sken.
Om det ligger snö utanför gör mej detsamma,faktum är
att jag absolut INTE vill se sånt.
 
Jävla meck och skitigt blir det oxå,för glöm att det helt
plötsligt ligger kvar med tjäle i marken och nåra lagom
minusgrader..
Den kombon är ungefär lika korkad att tro på,som att
tomten existerar och BARA besöker "snälla" barn.
 
Nu vet ni det!
 
Vad gårdagen beträffar,så blev det MÅNGA timmar i
Evas goa sällskap,först hemmamingel med mat som
hon bjöd på,och satan så gott det var.
 
Sen gjorde vi en annan stad,rättare en del av en annan
stad halvt osäker med vår uppenbarelse,och inte förrän
vid 21 tiden landade jag åter i min borg.
 
Man blir lite seg faktiskt,fast inte som en seg råtta,bara
skönt energipyfylltseg och väldigt,väldigt uppåt.
 
Ställ den kombon i jämförelse med julen,så kan ni säkert
räkna ut med vinterstövlarna vilken jag föredrar mest!
 
"Torsdagskram & tjenna"
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0