Man kan inte glädja alla,men man kan alltid glädja nån!

Som vanligt hade kaffet nästan tagit slut
igår,så jag sladdade ner till affären och
köpte lite nytt.
 
När jag precis betalat,så träffade jag på en
bekant och vi började prata lite.
 
Hon har det überjobbigt och jag såg på henne
att gråten var nära.
Usch,jag vet exakt hur det är och samtidigt kan
jag inte göra mer än lyssna,peppa och kanske
ge lite goda råd.
 
Förvisso kan ju det "lilla" vara nog så bra,vilket
jag av egen erfarenhet kan intyga,men man känner
sej ändå så maktlös där man står.
 
Jag hade velat sätta mej och ta henne i famnen,
säja att allt kommer bli bra,men just det där med
"bli bra",det går inte att garantera tyvärr.
Däremot kan det bli bättre,och jag talade om,att
"du kan ringa när somhelst",för lyssna är jag bra
på och ibland behöver man ventilera.
 
Vi sa "hej då" och jag for hem till mej.
Men,jag kunde inte släppa tanken på
hur hela hennes uppenbarelse tett sej
och uttrycket satt kvar på min näthinna.
 
Nånting,NÅNTING kan jag väl iaf göra för
att visa omtanke och medmänsklighet tänkte
jag då,så fram plockades diverse bakattiraljer
och nåra cupcakes blev ett faktum.
 
När dom sen dekorerats och överösts med
extra mycket kärlek direkt från hjärtat,då
tog jag fatet i handen och begav mej hem
till henne med det.
 
Hon blev glad,det såg jag,och tänk att en
så till synes liten gest ändå kan skänka
så mycket känsla.
Iaf om jag pratar från min sida,för finns det
nåt som gör MEJ varm inombords,så är det
glädjen i att få ge till andra.
 
"I det lilla bor faktiskt det stora"!

För även om man inte kan hjälpa alla,så kan
man åtminstone göra NÅT positivt för NÅGON.
(varje dag)
 
Empati tror jag att det kallas ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0