Världsliga funderingar & lite längtan!

Jag har funderat på en sak,hur kommer
det sej att alla (nästan iaf),reser utomlands
i parti & minut?
 
Och reser dom inte till varmare breddgrader,
så flyger dom till New York på shopping eller
tar en "enkel" långweekend på SPA-hotell och
andra trevliga ställen??
 
Har dom nån gömma i en lucka under golvet,
eller är alla andras madrasser fullproppade
med kosingar som typ aldrig tar slut?
 
Naturligtvis unnar jag "dom" allt det där,även
om det sticker till min egen resetarm när jag
ser alla härliga bilder och läser om allt dom 
faktiskt gör!
 
Själv har jag sparat till en 23-timmarskryssning
i ett par år nu,men lik förbannat måste jag nalla
av det kapitalet till "annat" i tid & otid.
 
Som det ser ut nu,KANSKE jag kommer till 
Nyköpingsbro och kan ta mej en kaffe och
torr ostfralla UTAN gurka på!
 
Fy satan vad jag önskar att jag hade kunnat
spontanresa när suget sätter in,bara va sådär
wild´n crazy och hoppa på första bästa flyg
och landa "nånstans".
 
Men näerå,jag får låtsas ta flygkaffet på ballen.
Iof har jag benutrymme så det räcker,och ingen
som fäller sätet i knä´t på mej.
Och faktiskt,så smakar ju mitt eget kaffe MYCKET
godare i alla lägen.
 
Jag ska inte gnälla,det finns dom som aldrig
satt sin fot på en sandstrand eller ens stått i
kö till nån båt med dignande buffébord och
allergihytt på sjunde däck,men ändå.
 
Liiite lätt less i ena mungipan blir jag faktiskt
emellanåt när jag tänker efter jävligt rejält.
 
Jag har ju dock ett relativt nygjort pass och
dessutom en skapligt passande bikini,så det
känns aningen onödigt att dom bara ligger
i skåpen utan upplevelser innan det är försent.
 
Men,när jag blir miljardär eller gifter mej med
en oljeshejk,då jävlar ska jag bara ha den här
lyan som rondell och övernattningsplace vid
enstaka depåstop,var så förbannat säkra på det.
 
Tills vidare har jag lite tavlor och nåra
graveringar att bli klar med.
 
HEJ JUNI,hej nya tider & möjligheter!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0