Juni är en hektisk månad

Inte nog med att typ alla jag känner
fyller år just i juni,det är både vanliga
avslutningar och studenttid då oxå.
 
Nu blev det ju som det blev med "Lillemans"
studentdag av vissa förklarliga men ändå
jävligt trista orsaker,så vi ska fira honom
här på lördag em istället,med kaffe & tårta.
 
Vet inte om det kanske ändå var en viss
mening med det,för igår fick jag beställning
på en studentsmörgåstårta tills på fredag.
 
Enda kruxet i den byttan är,att jag inte kan
ta mej till nån större affär för att handla,ty
min bils bromsar låter INTE som om dom
överhuvudtaget vill va med längre.
 
M.a.o måste jag införskaffa alla ingredienser
härute,och även om det finns mycket att välja
bland,så är det inte samma utbud i stor och
ekonomipack som i den affär jag brukar
handla sånt till.
 
Det får helt enkelt bli som det blir,och beställaren
är redan upplyst om saken.
 
Till på köpet blev jag igår oxå uppringd av en
för mej helt okänd person,som hade undran om
tårta till en femtioåring i slutet av juni.
 
Jag påpekade vänligt men bestämt,att jag bara
är nybörjare och inte alls speciellt duktig,men
det avskräckte tydligen inte,för hon undrade om
jag möjligtvis kunde "rita" av en karikatyr på tårtan!
 
Eh,njae skulle knappast tro det va!
Nog för att jag gillar textning,men att försöka
sej på ett rituppdrag,där måste jag nog fan
sätta stopp iaf.
Jag vill lixom inte göra bort mej för TID och EVIGHET!
 
Ja,ja...hon kommer iaf hit imorr´n för att diskutera
och bolla lite idéer,så nåt ska vi förhoppningsvis
komma fram till,hoppas jag!
 
Att det oxå börjar ett s.k "fotbolls-VM" i veckan,det
har ingen missat väl?
 
Sist det begav sej,gjorde jag en egen fotbollssmörgås-
tårta,så nu ligger funderingarna starkt på att uppdatera
en till 2014 års mästerskap.
 
Det är lite mycket bara,och först ska jag ta itu med
att gratulera dagens födelsedagsbarn,två till antalet.
 
Nåra djupa andetag så fixar sej det mesta,och ni vet
vad jag brukar säja:positiv stress med glada inslag,
det funkar för det mesta....om man vill!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0