Varmt & gott som ljummet korvspad

På riktigt vill jag ha sommar hela tiden.
 
Jag mår bara SÅ bra i hela psyket av
sol & värme.
Faktum är att jag blir mer och mer säker
på att jag kommer bo utomlands så fort
den stora Lottovinsten trillar in.
 
Och det fattar ju vem somhelst,att den kan
göra redan imorr´n faktiskt.
 
Ska man va lite mer realistisk,så kanske det
är hög tid att börja lägga undan en hundring
i månaden så man åtminstone kan ha råd till
en enkel flygbiljett vad det kanske lider.
 
Antagligen är jag inte gjord för vårt i övriga
så genomtrista klimat,eller så har jag helt
enkelt varit mexikanska eller nåt i mitt förra
och trevligare liv.
 
Medge att det ändå kan kännas ganska deppigt
då man betänker att sommaren bara är en pytte-
del av hela året...om man har riktig tur vill säja!
 
Med mindre än ett halvår kvar tills tomtejäveln
som inte finns beräknas dyka upp i dörrhålet,så
kan man ju få tuppjuck och damp på stående fot.
 
Lev här & nu säjer smartisar,jomenvisst,jag GÖR 
ju det,men lik förbannat springer dagarna iväg
och ifrån mej som supertränade galopphästar.
 
Troligt att man har en gnutta chans att hänga
med i det tempot lixom.
 
Fatta om man VISSTE att det stod en egen bungalow
med tre meter till Indiska oceanen en bit bort,och
att man hade tillgång till den åretjävlarunt.
 
Amazing in i sista sandkorn.
 
Jag skulle faktiskt kunna ge alla mina pärlor OCH
vissa ograverade lyktor för en sån sak.
 
Nu är det inte så,men morgonen har varit sådär
Sverigesomrigt superhärlig,och dagen verkar
fortsätta i samma stil,så jag njuter väl sålänge
det varar och "carpar the fucking diem" ända
in i kvällskaklet idag oxå.
 
"Det ska va gott att leva",och med närhet till
min kära bryggare är det inte så tokigt här
heller när allt kommer omkring.
 
Iaf inte om man betänker resealternativen...
...en enkel biltur till Nyköping typ!
 
Pärlig fredag och kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0