Knölar göre sej icke besvär,småtomtar funkar finfint!

Jaha,så var tillplattningsproceduren klar för
denna gång.
Mammografin gick som vanligt bra,i första
läget alltså,och den nya maskinen kändes
mycket smidigare än den förra.
 
Fick stifta bekantskap med världens trevligaste
sköterska,hon tog hand om mina guldklimpar
på allra bästa sätt och så sa hon att jag såg ung
ut med fina körtlar i gobröna,så det besöket kunde
knappast avlöpt bättre.
 
Nu är jag som sagt inte alls kinkig,vet ju många andra
som tycker det gör rent outhärdligt ont.
Det tycker inte jag!Inte denna gång heller.
 
Nu inväntar jag bara ett positivt besked,där det står
att mina "kompisar" INTE går och bär på nåra somhelst
förändringar,knölar eller rentav andra inneboende jävlar!
 
När pattebesöket var avklarat hade jag en inbokad dejt
med "Vattenflickan",tanken var att jag igår skulle försöka
hitta nåra "små" paket till familjens paketlek framöver.
Satan vad det inte gick bra,jag ger fan upp i paketfrågan.
 
Funderar på att köpa ett par kilo blandfärs och slå in i 
olika storlekar,det blir väl bra!???

I vilket fall somhelst,så blev jag bjuden på gofika och
lite extra tjatter,så det uppvägde idétorkan på julfronten.
 
Lite lagom plirig och busig var hon då jag fotade minsann.
 
När Latten var uppdrucken fick jag nog av
julhysteri och slängde in hela handduksförrådet.
 
Styrde sen kosan hemåt,men gjorde en snabb
avstickare till "Stora" för att lämna av och hämta
upp lite grejer.
 
Där möttes jag av en tidig liten tomtenisse med
glimten i ögat,och säja vad man vill om sånt,men
såna småtomtar,DOM hoppar rakt in i mormorshjärtat
vare sej jag inte gillar julen eller hysterin runtomkring!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0