Här fyller vi dagarna med godsaker av alla de sorter

Gårdagen startade som vanligt med sedvanliga
muggarna kaffe och lite surf.
 
Strax efter jag hällt upp tredje muggen fick jag
frågan per mess om jag möjligen skulle va hemma
vid 10 hugget!
 
Absolut svarade jag och skyndade mej till affären
i ett ärende först.
 
Prick 10 stod härliga Jessica i hallen,med julklapp
och största kramen.
 
Ljuvligt ljus på hjärthållare och därtill lite choklad!
Självklart fick hon en klapp oxå.
 
När vi fikat och tjattrat i timmarna två,blev
det en stunds lugn fram till 13 tiden,då
ramlade nämligen Eva in med socker,mandel
och sirap i högsta hugg.
 
Här ska kokas microknäck sa hon och hackade mandel som
värsta Jack the ripper´n,jag bah:okej,använd inte "Lillhacke",det
är ju inte smidigare alls...näerå!
 
Själv gav jag mej på ett nytt recept som hette "Pistagekola",och
som namnet antyder innehöll den förstås pistagenötter vilket
väl dom flesta vet INTE är helt gratis.
Kolla färgen...vidrig,och dessutom blev den så jävla hård att
jag skulle kunna skära upp en slaktad julgris med en hand om
jag bryter av en bit.
Jävla Tara (tidningen),som publicerar skitrecept!
Jag kokade ju för fan inte ens angiven tid eller på den värme
som angavs!

Blev lite lätt irro faktiskt,men är ju knappast
den som ger mej i första slevtaget.
Aldrig i helvete att jag kastar in sockerpaketet
i skåpet än tänkte jag,och tog istället fram lite
Dumlekolor som hackades samt nåra minimarshmallows.

Vips så låg dom där,Dumlefudgekolorna!
Satan på min bakgata så inihelvete farligt och
snuskigt äckligt dödsgoda dom blev.
(vilket Eva oxå tyckte som ni ser av nallandet,he,he)
 
När Eva sen tackat för sej och så sabla gullig
som hon är ställt en burk knäck i kylen,DÅ,DÅ
plockade jag fram ytterligare lite attiraljer och
satte på övre plattan...igen!
 
Det koket resulterade i kola,denna gång hälld i mellanstora
formar som jag så påpassligt hade liggande i ETT av alla skåp.
 
Stajlade till dom med lite vit choklad och hackade pistagenötter som jag så
smart sparat en liten gnutta av sen den misslyckade "helveteskolan" innan!
Idag ska jag hänga med Wille till sena eftermidda´n,hans
lilla mamma ska nämligen jobba och nån dagistid var inte
uppsatt då det kom plötsligt.

Å andra sidan så kan jag nog lära honom
mera här,och dessutom ska han få steka
pannkakorna till lunch själv!
(eller iaf röra i smeten)
 
 
 

 

 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0