Åh vilken härlig gårdag!

Gick upp tidigt,satte på bryggar´n och
knäppte på lilla datorn igårmorse.
 
Tog påtår och fortsatte med mitt syprojekt
när det plingar till i mobben.
Mess från "Lilleman" som hela natten haft
skitont i magen och inte kunnat sova...
 
Jaha,vad göra?
 
Jorå,det kan jag tala om:
man kan tillbringa HELA JÄVLA da´n på en
akutmottagning och vänta!
 
Vänta på att bli uppropad eftersom alla jävlar
ska gå före.
 
Vänta på att nån stackars manlig sjuksyrra,när
man väl fått ett rum,ska sticka hål på hela
"Lillemans" arm i jakt på en blodåder.
 
Vänta på nästa rum,för att sen när andra läkarn
väl kommer in efter hundra timmar,får ett akut-
larm och är borta i över en timme.
 
Vänta ytterligare på provsvar.
 
Vänta ÄNNU mer för att höra läkarens utlåtande
över proverna som tagits,och så till slut,VÄNTA
minst en halvtimme till på att en luten blond
sjuksyrra kommer och tar bort kanylen i armen!
 
Joråsatte,sen va jag totalt överfull i urinblåsan,stor
som en spärrballong och med en kaffetarm som oxå
hade behövts läggas in.
 
Där gick emellertid väntegränsen,så jag åkte hem
och drog i mej ett ½ kg Gevalia,sen dog jag en
bra stund i sängen!
 
Men,idag är det onsdag och då ska jag BARA till
lokala vårdcentralen.
Och gud nåde dom ifall jag får vänta där också!
 
 
Oj oj oj,han va helt defekt ett tag "Lilleman"!
 
 
Tid för lite skojsigheter hade vi iaf!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0