Ofrivillig sovmorron!

Jag vet inte hur ni funkar,men jag brukar
iaf ställa klockan på väckning varje dag.
Även på helgerna alltså!
 
På nåt sätt känner jag mej mer disciplinerad
om jag gör det,och just därför känns det inte
bra idag eftersom jag glömde trycka på larmet
inatt innan jag stängde av Tv´n.
 
Förvisso har jag inget speciellt planerat och
förvisso är också vädret jävla skitdåligt,men
det spelar ingen roll för den mentala känslan
blir knappast mindre för det.
 
Nu känns det som om hela förmidda´n är
förlorad och det är knappt så kaffet smakar
gott heller,för den sura beska tråksmaken
gör fan inte lördagskaffet nån rättvisa precis.
 
När jag tänker efter,så kan jag ju lika gärna
sätta mej i "relaxroomet" och göra nåra
benövningar eller varför inte stärka mormors-
tuttmusklerna en aning.
 
Jag kanske får göra det till en vana,att varje
lördag försöka ta tag i min fallna body,så
värst mycket sämre kanske det iaf inte kan
bli när man spekulerar lite.
 
Problemet är bara att jag inte har tålamod,
resultat ska visa sej PRONTO,för det finns
fan inget värre än att gå och vänta på att
se skillnad.(även om den blir microliten)
 
Eller så tänder jag bara ljusen i mitt lilla
avslappningsrum och tar en liten meditations-
stund därinne,för det vet vi ju,att själen är
nog så viktig att tänka på.
 
Muskler är ju lixom inte allt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0