Sveriges konditorer hade skrattat käkarna ur led!

Det är ju en jävla tur,att man åtminstone
ibland inser sina begränsningar och håller
sej till det man är bättre på.
 
För att förklara mej lite,så fick jag igår em
ett litet välbekant ryck.
 
Rev fram mjöl och annat som kan tänkas
funka när man vill baka.
 
Hade väl nånstans en önskan om att iaf
EN gång åstadkomma nåt riktigt fräsigt
och snyggt!
 
Tror ni det lyckades?
 
Ha,ha,HA,jag skrattade ända från det att
vispen tystnat och formarna va fyllda.
 
Sen ska vi absolut INTE gå in på hur fan
dom smakade,för det vet ju inte jag.
Det är lixom bara kul att kladda och göra
nåt när man står där med slickepotten
i högsta hugg.
 
Resten skiter jag fullkomligt i,det finns
oftast andra jag kan lura på mitt hemmabak
med,och som förhoppningsvis inte behöver
uppsöka sjukvården efter intag!
 
Joråsatte,hej Sveriges sämsta hemmabagare,
my name is Majso!
 
Lite vit hackad choklad i smeten kan ju aldrig skada,
så tänkte jag och slängde i en en sisådär 50 gram.
 
Dekorationen är ju va väldigt viktig säjs det,och förvisso
gjorde jag mej till med riktig frosting,men om resten blev
så förbannat bra vet jag väl inte!
 
Å andra sidan har jag en jävla massa andra och mycket bättre
skills,så jag sorterar helt enkelt gårdagens bakning under
kategorin "man gör så gott man kan"!
 
P.S:chokladlöven kan ni fetglömma,dom ligger just
i detta nu,faktiskt sen igår i soppåsen!
Man lyckas som sagt inte alltid ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0