Det här med "grannar"

Jag antar,att jag inte precis är ensam
om att ha grannar tätt inpå.
 
Och,vare sej man bor i hyreshus eller
vanlig villa med grannar,så finns det
naturligtvis både skrivna och oskrivna
regler om hur man bör uppföra sej.
 
Vad jag vet,så står det t.ex ingenstans
någonting om att man måste umgås
med sina grannar,eller ens tycka precis
som dom.
 
Vanligt folkvett och respekt däremot,det
antar jag hör till god ton.
 
Att man sen kanske som jag,bor i ett hus
som ju Gud glömde,gör ibland saker och
ting mer komplicerade.

För att ta ett exempel,så kan jag tala om
att det är MER än lyhört där jag bor.
 
Så,när grannarna duschar eller stänger sina
ytterdörrar,så låter det som om dom är HÄR,hos
mej,och rören är så förbannat dåliga,att jag
nästan får vatten i öronen själv.
 
SÅ.MYCKET.LÅTER.DET!
 
Vilken tid det än är på dygnet!
 
Har jag nånsin gnällt eller tittat snett på 
grannarna under dom drygt 14 år jag bott
här,eller!?
 
Svaret är NEJ!
 
Eller förresten,två ggr har jag faktiskt sagt
till,eller rättare sagt bett snällt om att man
faktiskt kan stänga sin dörr lite tystare och
inte bara SLAMRA igen den med full kraft.
Åtminstone inte vid fyratiden på morgnarna
eller svinsent på kvällen/natten!
 
Visst,jag skulle kunna ha ringt störningsjouren
MINST 100 ggr,men jag har valt att ta det 
personligen istället.
(inte för att det hjälpt precis)
 
Att jag kanske skämtar eller skojjar till saker
ibland,that´s how I am.Allrahelst "härinne"!
 
För den saken skull hatar jag att bli dömd
utan anledning,i synnerhet av såna som inte
känner mej,eller inte ens är intresserade av
ATT lära känna mej innan dom "pratar".

Vafan är problemet lixom?
 
Kom till mej direkt om det finns synpunkter,
jag är inte den som inte kan bättra mej om
så skulle vara,men att bombardera mej med
urlöjliga grejer innan man ens tänkt efter
eller sopat undan sitt eget trams,sånt gör mej
fruktansvärt irriterad.
 
Nu lägger jag förvisso inte energi på såna
som uppenbarligen har problem med sej
själva (även om dom inte tycks inse det,eller
ens vill tro det),det är bara SÅ bortkastad tid!
 
Om vi bara är lite "open minded" och inte
så inihelvete jävla enkelspåriga och introverta,
satan så mycket enklare och okomplicerat
allt vore då!
 
OBSERVERA nu,att jag INTE namngivit någon.
INTE pekat ut någon,ej heller
publicerat bild på någon!
 
Jag står för det jag tycker,och HÄRINNE
skriver jag PRECIS vad jag vill och
känner för....sålänge jag INTE hänger
ut nån specifikt.
 
Acceptera,eller ge tusan i att besöka
denna sida.
 
Kan man inte ta NÅT utan att känna sej
träffad eller göra en hel hönsfarm av en
tupp-pick,då bör man nog gå i terapi,OCH
tänka lite längre än pekfingret kan hytta!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack! Bra mamma! så bra skrivet! och NEJ du har inte pekat ut någon eller nämnt namn och det här är din blogg och du skriver vad du vill!!!! kan inte folk ta det så behöver dom fan inte klicka in här heller! <3

2013-11-21 @ 22:56:21
URL: http://glimners.blogg.se
Postat av: mami svarar:

Tack skaruha Matilda ♥
NÄE,jag har ju inte det,och dessutom vet jag vad som gäller!
För som sagt,sålänge man inte "hänger ut" nån personligen är ju allt relativt.Nu ska man ju ha i åtanke,att alla inte förstår eller ens har tillstymmelse till humor light,med det sagt,att kan man inte bjuda på sej själv och lever man efter devisen att precis ALLT är så jävla allvarligt,då kan iaf inte jag ändra det.
Att "klicka" in här är ju som bekant alldeles frivilligt :)
Nättroll finns tyvärr ÖVERALLT och i alla kategorier,och ärligt talat så lägger jag inte energi på "såna",det får stå för dom.Ville bara klargöra hur JAG tänker och tycker/anser!
BASTA :D
Puss & kram ♥

2013-11-22 @ 17:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0