Sociala lörda´n

När "Stora" virvlat in här på fm och
vi hade fikat,drog vi en repa till mor
och far.(tillika mormor & morfar)
 
Mamsen hade bakat bullar i långa
rader,så vi ville förstås smaka till
kaffet som genast bryggdes!
 
Nästan så jag ville flytta hem igen när jag klev in i hallen och 
kände hur den ljuvliga bulldoften slog emot mej♥
 
På lördagar får man (oxå) unna sej massor med godsaker,så
jag befallde modern att hämta mina favvokakor vilket hon
förstås gjorde!
 
Sen tittade vi på gamla foton som mamsen ramat in.
Pojken med katten är min farfar född 1914.(dock ej längre i livet)
 
Och min farfars far!
 
Lilla morfar i keps & brillor,med smeknamnet "Pixen"!(född 1912,borta sen 1994)
 
Och såklart min älskade och varje dag saknade lilla mormor.(född 1921 dog 1996)
Helt otroligt hur man kan sakna någon så himla mycket.
Jag skulle så gärna velat ha henne här,önskat att hon kunde
vara nära och se MEJ bli mormor nu snart.
Älskade,älskade hon♥♥♥
 
Tillbaka till nuet och nåra av mamsen alla orkidéer!
 
Gilla!
 
I köksfönstret har mamsen tagit vårkänslan en nivå högre!
 
Ute har små pippifåglarna sitt lilla hemtrevliga.
 
Den här krabaten va dock ute på vift och hade högst troligt redan käkat.
Tyvärr kom inte alla ekorrar fram,fastän jag stod med kameran i full
beredskap och väntade.Eller så va det just därför dom inte kom.
 
 
Nu äre dax att börja med kvällsmat och förstås
lördagsdesserten.
 
Som vanligt skiter jag i Mello,jag är och kommer
ALDRIG bli nån "Schlagernörd",bassattnivet asså!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0