Håhåjaja

Fan vad jag njöt igårkväll när
jag satt på ballen med en mugg
kaffe i graveringspausen.
 
Nedanför på gatan va det nämligen
strida strömmar med avslutningsbarn
och deras föräldrar.
 
Kaffekorgar och filtar,barnvagnar och 
sommarkläder i en salig röra.
 
Själv klappade jag mej på kinden och sa:
Ja du Majso,det där slipper du ett tag till.
En unge kvar bara,och han tar studenten
nästa år.
 
Jag hade jävlarimej inte pallat att stressa
omkring och leta kläder i garderoben,och
så det där förbannade fikabrödet med servetter
och rosetter och mest frosting på cupcakesen.
 
Näerå,där satt jag och va enbart glad över
att ha sluppit sitta i kyrkan och höra en
miljon sånger och flöjtspel och trumpettutande
med ackompanjemang av nån pianist som 
tappar bort sej i nothäftet.
 
Jag tog faktiskt en påtår och skrattade
lite i ena mungipan,för fy satan så gött
det kändes att sitta där i skönaste tofflorna
med avskavt nagellack och slippa va orolig
över att nåt pucko kommenterat mina tånaglar
om jag gått i sandaler.
 
Yesterday was sweet,fuckingsweet actually!
 
 
Som sagt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0