Good morning vecka åtta

För sisådär jättemånga år sen
innebar just vecka åtta sportlov
för barnen som bodde här.
 
Som jag aldrig lyckades gilla det,
iaf inte när det va snö på backen
och kidsen va små.
 
Tråkigaste och mest frusna mamman
är nämligen jag.
 
Ville dom åka pulka,så varsågoda-
på med overaller och mössor bara
och så skickade jag ut dom små liven.
 
Fetglöm att jag gick ut och frös halvt
ihjäl INNAN jag kommit till backen.
 
Däremot fixade jag mer än gärna
bullar och varm choklad tills dom
kom in igen.
 
Och vad jag vet,så har dom iaf inte fått
värst bestående men av det,och inte
jag heller.
 
Nu däremot kan jag skita fullkomligt i
vilket veckonummer det står i almanackan,
och så kan jag byta ut chokladen mot enbart
kaffe HELA tiden!
 
"HALLELUJA"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0