Att sy eller inte sy

Igår när eftermiddagssolen sakta
sänkte sej utanför köksfönstret,tog
jag fram mönsterpapper och penna.
 
Tänkte som så,att det kanske vore
hög tid att iaf börja lite light med
nåra små projekt till kommande
barnbarnet.
 
Hur svårt kan det va att tjoffa ihop
en tröja,ett par byxor och en mössa
till att börja med lixom!?
 
Inte alls egentligen,jag kunde bara
inte bestämma mej för VILKET tyg
jag skulle ta till dom olika grejerna.
 
Så jag körde fast,inte i genustänket
dock,jag vet ju VAD som kommer ut
inom en snar framtid.
Det va bara att lägga mönsterdelarna
på bordet och försöka låta rätt feeling
komma till mej.
 
Det gjorde den inte!
 
Idag ska jag iaf ta tag i huvudsaken,d.v.s
mössbiten,så det händer nåt på klädfronten.
 
Stackars lilla barn annars,ligga där med
rumpan bar och endast ha en liten mössa
som sticker upp i vagnen.
 
Skärpning mormor...SKÄRPNING!
 
Små pluttedelar som förhoppningsvis resulterar i nåt användbart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0