Vilket lugn,vilken själslig ro

Aldrig har jag väl känt mej så totalt cool
och avslappnad inför en jul i antågande.
 
Faktum är att det känns så jävla skönt,för
jag VET ju att det ordnar sej iaf med ALLT!
 
Jag ska aldrig mer stressa eller jaga upp mej.
Inte stå med godissleven i högsta hugg för att
hinna göra hundra sorters godis,och ALDRIG 
mer irra runt och bli råtokig över julklapps-
letande och kompletteringar i sista stund.
 
Det blir som det blir,och huvudsaken är väl
iaf att vi i familjen kan ses och umgås.
 
Jag menar NÅT finns det väl att tugga på
om vi skulle bli helt utsvultna.
 
Idiotin med att ha hela kylen fullproppad med
julmat som efter andra framplocket får det
att vända sej i magen på mej,det är helt enkelt
inget annat än ren IDIOTI!
 
Okej,en liten skinka vill jag nog ha,och den
brukar iof ätas upp till sista slicen,men resten.....
 
Lillasyster yster och hennes familj va ju smart,
dom drog till Thailand i lördags och slipper
t.o.m öppna kylskåpet under ett par veckor.
 
Dom kan fira jul med fötterna i sanden och
lite fried rice på nån lokal restaurang.
 
Min madrass innehåller inga pengar alls,
så jag kommer inte ens på båten till Riga.
 
Det är väl iof tur när jag tänker efter,för jag 
antar att buffén dinglar av julkorv och kött-
bullar,sillsallad och andra inläggningar och
det vill jag ju helst slippa!
 
Så,alla ni som står på randen till bryt,
lugna & fina nu,om en vecka är det över!
(iaf julafton)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0