Från en årstid till en annan

Igårkväll när jag som hastigast sprang
in en sväng i lokala affären,så hör jag
hur nån säjer:
"Hej Majso,vet du,jag ska tänka på dej
på fredag när jag ligger vid poolen"!
 
-Åh vad härligt svarade jag,som av en
händelse visste att personen och hennes
familj just idag flyger till Kreta.
 
"Jaa sa hon,det ska bli så skönt förstår du"!
 
-Det kan jag tro kontrade jag,och såg sådär
fruktansvärt avundsjuk och trånande ut.
 
Sen kabom och snabbt som en vessla,fyllde
jag i:
Och vet du,den 14 september ska jag överväga
att tänka på dej med,för då serru,då ligger jag
på en strand med fötterna nerstuckna i solvarm
sand och känner hur saltdoften letar sej in i mina
näsborrar samtidigt som jag troligtvis kastar
en flatmacka ut i havet.
 
Fattar ni,nu är det bokat och klart!
 
"Mellan" och jag drar till Rhodos om ca
tre veckor.
Jag slipper frysa tårna av mej på min 
västerballe när jag dricker morronkaffet,
och jag slipper slita mitt hår framför datorn
varje gång jag ska blogga här,iaf i en veckas
tid ungefär.
 
Grejen är den,att det här,hos mej tar ungefär
20 minuter innan jag kommer in på sidan,och 
sisådär 45 minuter innan ett inlägg med max
3 bilder är klart.
 
Jag blir så jävla less på skiten,om ni undrar alltså.
 
Dessutom har min kära mobil fått fnatt vad
gäller Wifi,så vänta er inga under med rapport
från varmare land framöver.
Utan kontakt med nätet eller för den delen dyra
kosingar för uppkoppling,så tar jag nog bloggledigt
en vecka eller så.
 
Orka sitta och pröjsa eurosar när man kan sitta
och plaska med fötterna i poolen eller havet lixom.
 
Joråsatte,nu vet ni varför det på senare tid varit
som det är härinne,att lägga flera timmar på väntan
för att en bloggsida ska lyda,det är fanimej under
all kritik som tänkas kan.
 
Nåra bilder (lånade från Fritidsresor) ska ni iaf få
nu när jag ändå är igång och på skapligt humör.
 
Tror ni att jag längtar???
 
Som fan säjer jag bara!
 
 
Härligt,härligt,HÄRLIGT!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0