Trädgårdsdax

Jag vet inte om ni har missat det,
jag har iaf inte gjort det,pratar förstås
om alla som fixar i sina trädgårdar
och håller på och ojjar sej som satan.
 
Den ena är värr än den andra.
 
Trädgårdsmöbler in absurdum,nya
växter,rabatter som ska anläggas
och se ut som i ett "gardenparty"
från England,and SO ON.
 
Det planteras och skuras stenar,
dammas av parasoll och fluffas 
upp kuddar i alla hörn och kanter.
 
Träd ska beskäras,det ska eldas löv
och pratas med krokusar så man blir
alldeles vimsig i kronpistillen.
 
Jag har förvisso oxå haft trädgårdar,
fyra stycken för att vara exakt,men 
aldrig att jag haft intresse vare sej
av gamla löv eller suckulenter.
 
Det som gömdes under löven va lixom
meningen att det skulle stanna där,och
pajjade nåra stolar eller bord i den rara
lilla trädgårdsgruppen,orka kånka hem
en massa nya...
 
Vad jag vill säja är:
"Välkommen våren,här finns varken kratta
  eller nya rabatter,och lika glad är jag för det".
 
Det funkar lika bra med en filt på gräsmattan
och en tidning över skallen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0