Fyrtioåtta

Fast,vi uttalar väl förti va?
 
48 nu blev det bättre.
 
Just i den veckan är vi...redan!
 
För inte alls länge sen va det
vecka 2,och hade nyss avverkats
en jul & nyårshelg.
 
Nu är vi fan snart där igen,och det
är verkligen inget jag ser fram emot
med större entusiasm.
 
Inte för att jag överdriver speciellt
mycket med vare sej julklappar eller
annat tjafs som pynt och sånt,men lik
förbannat blir jag stressad innanför
behån vid hjärtetrakten.
 
På nåt sätt känns det som att man bara
SKA va så inihelvete "julig" och gosig
och stå med öppna armar.
 
Glad,pysslig och tacksam typ!
 
Glöggmingel hit och saffransbak dit.
Jag gillar ju fan inte ens glögg,och
saffransbullar har jag iof redan bakat!
 
Vem är det jag försöker lura egentligen?
 
Ja inte tusan är det tomten iaf!
 
Nytänk och avslappnad stil känns mycket
bättre om jag får välja,och just därför införde
jag en ny tradition förra året på uppesittarkvällen
den 23:e december....nämligen grillkväll.
 
För ett år sen grillade vi oxfilé,i år blir det
korvgrillning istället,back to basic s.a.s!
 
Och vad julgodisbaket anbelangar,så ska
jag redan nu lägga fram stora käppen.
 
Två (max tre) sorter får jag göra,annars är
det femtio rapp över fingrarna som gäller.
 
Välkommen Jul-det här kan bli jävligt kul!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0