Sista da´n som 27-åring (igen)

Idag ska jag verkligen suga ut
ALLT som finns,innan det är
dax att kliva in i nästa etapp.

Konstigt det här med födelsedagar,
ju äldre man blir desto mindre bryr
man sej,och ännu mindre känns det
som just födelsedag!

Nu är ju inte 27 nåt speciellt att tala
om,men ändå.

Jag tror iof inte att det blir nån skillnad
mot förra året.

Eller kanske ändå,imorron vill jag inte
bli körd i bil på guppiga vägar med
ögonbindel och svid i mascaran.

Jag ska fan bara sitta på min balkong
och vinka med flaggan,ha en stor mugg
kaffe i näven och ta det lugnt.

Vi "gamlingar" kräver inte så mycket!

Fast en frukostbricka på sängen utan
frukost men med en bukett sommarblommor
hade ju inte suttit fel förstås,vi får väl se!


Förra årets köpta blommor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0