KARMA

Ett vänligt ord,en komplimang
och omtänksamhet,det är så
enkla saker som ger så jädra
mycket tillbaka-förr eller senare.

För ett par veckor sen fick jag
en beställning på lite grejer till
en julmarknad.

Personen i fråga sitter med i
barncancerstiftelsen,och har
själv ett barn som blivit hårt
drabbat under många år.

Naturligtvis ställer man upp när
det gäller sånt,och vi kom överens
om VAD jag skulle fixa.

Så fort vi avslutat samtalet blev
jag irro på mej själv,vaddå köpa
sakerna av mej?

Så jag ringde tillbaka och sa att
jag ville skänka mina alster,för
är inte det det minsta man kan
göra när det går till ett sånt viktigt
ändamål som "Barncancerfonden",
så vet inte jag.

Han blev jätteglad men svarade att
det var ju absolut inte meningen att
jag skulle ge bort sakerna.

Jo,det var precis det,meningen alltså,
för om jag kan göra lite gott,så är det
verkligen värt det,och gott kommer
oftast tillbaka till en på ett eller annat
sätt faktiskt.

Det behöver nödvändigtvis inte komma
från ursprunget.

Idag knackade det på dörren och utanför
står mannen som ringde,med en jättefin
blomma och massor med tack.


KARMA i form av en cyklamen.
(och värme i hjärtat ♥)



Kommentarer
Postat av: tilda

Du är så snäll mamma! tänker på alla! stolt över att ha dig som mamma <3

2011-11-09 @ 15:30:08
Postat av: Mami svarar

tilda:Tack sötunge <3

Och jag är stolt över att ha dej som dotter!

♥♥♥Pussar & kramar♥♥♥

2011-11-09 @ 16:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0