Vid närmare eftertanke,nej!

Ibland känner man för att
göra radikala förändringar.

Börja tjacka Lambipapper
och kasta in på toa för att
man vill lysa upp tillvaron
en aning.

Eller äta fisk minst fem ggr
i veckan mot som nu,typ fem
ggr per år.

Eller börja motionera lite
mer regelbundet,d.v.s boka
tid i tvättstugan oftare så
man kan köra intervallträning
i trappan.

Men jag vet inte,det känns lite
väl radikalt faktiskt.

Lambipapper är egentligen
inte alls min grej.

Och fisk,fisk ska ätas färsk och
jag har fan ingen lust att frysa
vare sej tår eller fingrar av mej
ute på isen så här års.

Och så kommer vi till träningen.

Jag tycker nog att man kan spara
lite på miljön genom att inte tvätta
så förbannat ofta.

Och förresten så är jag ju redan
perfekt,så i det syftet vore det
rent idiotiskt att slösa tid och 
energi på sånt jävla trams.

Möjligtvis skulle jag kunna börja
äta måndag,onsdag och fredag.

Fast det verkar skitjobbigt,så
jag håller fast vid det vanliga.

Bäst så!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0