Nytta & nöje

Värst vad man kan va uppåt
en mulen lördag som denna då!

Bara man får i sej en termos
kaffe och lite frisk balkongluft
så blir allt bra.

Jag har förresten anmält mej
till Silversmideskursen,och nu
längtar jag som satan tills den
börjar så jag får börja pilla.

M.B som redan avverkat ett antal
såna kurser,han får bli min hemma-
mentor helt klart.

Kan ju va bra med lite tips & råd,
och dessutom lära sej lite såna
dära termer som dom slänger sej med.

Tillsvidare får jag helt enkelt nöja
mej med mitt eget lilla hemmapyssel,
d.v.s MINA hemgjorda smycken.

Fan vad dom har legat i träda
länge nu dom stackarna.

Idag ska jag iaf sköta om dom
lite och fila kanterna.

Ska bara ta lite mera kaffe innan
det är dax att sätta igång.

Nytta OCH nöje vare!

"Ha´re då"!


"Kors på handen" - Majso ska göra lite nöjsam nytta visst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0