Klar för idag,typ!

Idag har jag varit
riktigt duktig.

Eller vad man nu
ska säja!

Sista kakan är klar
och uttagen.

Blev fin.

Hur den smakar?

Har inte en jävla aning.
Jag ska ju inte käka sånt.

Men det kanske blir en
slajs över till på fredag.

Och blir det inte det,så
lägger jag mej inte precis
ner och bölar!


Vit kladdkaka med Pistagenötter & hackad mörk choklad!

Ameh för fan,jag skriver väl receptet då!

Vet åtminstone EN som brukar prova
mina grejer ibland.
He,he!

VIT KLADDKAKA

100 gram smör
100 gram vit choklad
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2½ dl vetemjöl

Smörj & bröa en form med kokos.
Smält smöret i en kastrull och lägg
i chokladen så  den smälter.
Vispa socker,vaniljsocker och ägg.
Tillsätt mjölet och sist chokladblandningen.
Häll smeten i formen och grädda mitt i ugnen
i 150 grader ca 30 min,eller känn med sticka
att kakan känns torr.(kan ta längre tid alltså)
Vill man ha en "kladdigare" variant,ja då tar
man ut den när den är kladdig.
Simple as that lixom!

Lycka till & trevlig fikastund!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0