Stopp & väx!

Hur jävla fort växer gräs egentligen?
10 cm per natt eller!

Förvisso skiter ju jag i om det så
skulle växa en meter per dygn
eftersom det inte är min uppgift
att sköta det här.

Men i mitt förra liv,för flera
hundra år sen,då jävlar sprang
jag med den där förbannade
satansmaskinen i ur & skur.
(läs:beordrades)

Måndagar,onsdagar,fredagar
och lördagar.

Röda dagar udda veckor och
och helst alla dagar som inföll
mellan fullmåne och solförmörkelse
blandat med dagar som det bara
va TVUNGET att klippas just därför att!

Är jag inte lyckligt lottad så säj,som
slipper det helvetesgöra´t nuförtiden.

Kommer ihåg en gång,när nåt jävla
fruktträd råkat invaderas av nån
slags ohyra från hell.

Då blev jag,som "ofrivillig"
trädgårdsmästare beordrad att
fixa till dom små krypen,göra
fint på,runt och vid stammen.

När jag sen blev förhörd och ut-
frågad ifall jag verkligen HADE
botat och kurerat lilla trädet,så
flög fan i mej när jag svarade:

"Självklart har jag fixat det-jag
köpte Kaustiksoda och strödde
ut överjävlaallt"...
(vilket naturligtvis INTE va fallet)

Herre min skapare och hela den
släkten i rakt nedstigande led
vilket jävla hallaballo det blev!

Att inte trädkraken dog av det
vansinnesutbrottet är ett under.

Det va iallafall slutet på min
trädgårdsmästarkarriär.

DÄR,i mitt förra liv!
Nu tittar jag bara på
när andra fjantar runt!

Och så vitt jag vet så står det
lilla trädet kvar än.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0