Liggstopp!

Åh meine Gud!
Och fru Valborg och
hela kungahuset!

Jag är inte gjord för
att käka 3 rätters.

Magen är som en
spärrballong och
och avocadon sitter
i halsen typ.
(eller om det är räkan!)

Vilken sabla tur att jag inte
ska "ligga" ikväll då.

Det hade aldrig funkat.
Inte ens i vattensäng!

Personligen förstår jag
inte folk som "ligger"
på fredagar.

Då vill man ju bara slappa
i soffan,få lite fotmassage
och slira omkring i sina
mysigaste myskläder.

Näe,det är fan så mycket
smartare att göka som
kaniner i veckorna.

Då har man legat klart när
freda´n kommer och slipper
ta på sej negligén under 
lilla  förklädet.

Slipper raka benen och
muffen och ansa buskarna
under armarna.

På fredagar vill man ju
lägga ner tid på annat
än hårbeklädnad lixom.

Då kanske ni kan föreställa
er hur jag ser ut nu...

Som en Pilatesboll med ben,
muff och armhålshår buskigare
än farfars ögonbryn.(när han levde!)

Och DET kära ni,kan få
vem som helst att vilja
sluta "ligga".

För tid & evighet!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0