♥Tack för allt♥

Jag är FAKTISKT trött...men
KAN inte sova!
 
Det var en sorgens måndag igår.
 
Käraste lilla Cindy fick då avsluta
sitt mer än fartfyllda liv♥
 
Så mycket kravlös kärlek.
Så mycket glädje.
Så otroligt mycket av allt.
 
Men är man gammal och blir svag
kanske t.o.m har ont fastän det varken
gnälls eller klagas för att man är så lojal,
då MÅSTE man få hjälp att fortsätta sin
resa där varken dålig syn,hörsel eller
tumörer ens existerar.
 
Då MÅSTE man få ro och vila från
visiten i detta universum.
 
Så nu sitter jag här (för andra gången på 4 år)
med gråt som sipprar fram med jämna mellanrum.
Jag är psykiskt trött och så väldigt tom,men jag
KAN inte sova.
Klumpen av saknad i magen gör mej illamående
och tårarna bildar vita saltrännilar utmed kinderna.
 
Jag tycker mej höra det välbekanta trippande av
små lurviga tassar och blicken drar sej omedvetet
mot platsen som var hennes favoritställe i köket,men
det kommer ingen och påkallar uppmärksamhet och
det är alldeles tomt på favoritplatsen.
 
Jag vet,sorgen är färsk och så extremt påtaglig,
och jag vet att det kommer bli lättare att minnas
och sakna utan att brista ut i gråt hela tiden.
Ändå känns det som mitt hjärta vill brista.
Jag vill bara skrika:
"KOM TILLBAKA,kom tillbaka NU"!
 
Det är så ledsamt men ändå lika tröstande
att minnas allt💓.
Och fastän hjärta och hjärna inte går hand
i hand så vet jag ju att du nu är trygg.
 
Älskade Cindy,vi tar vid sen där vi slutade.
Med bacon och pussar....Vi ses♥
 
                                                         💛♥♥♥💛

Kommentarer
Postat av: Mellan

Min älskade älskade flicka ♥️♥️♥️ Sov gott vi ses sen 🌸

2020-06-16 @ 06:28:39
Postat av: Mellan

Min älskade älskade flicka ♥️♥️♥️ Sov gott vi ses sen 🌸

2020-06-16 @ 06:28:40
Postat av: Mami svarar:

Ja,älskade lilla söta,goa Cindy♥
Spring och busa,hoppa och rusa,efter bollar och annan hund...var inte still en endaste stund =)
Puss & kram sålänge♥

2020-06-30 @ 00:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0