Firat mamsen

Precis som jag nämnde sist,så är
det nu sommarfirandet börjar.
 
I torsdags fyllde lilla mamma,frun
mormor,farmor,svärmor m.m år.
Men,vi firade henne i lördags.
 
Enkelt hade vi sagt till henne,hon
ska ju inte behöva stå och fixa med
hur mycket somhelst.
 
Jag hade erbjudit mej att göra en tårta
och så blev det.
En inte alltför avancerad historia,men
för den skull inte mindre god.Faktiskt!
 
Avstånd är A & O (Alfa & Omega) och 
det är INTE lätt att fota så alla ryms
och syns bra i bild.
(nu firade såklart inte hela släkten,
då hade det alls inte gått att fota)
 
Lite gott och lite blandat blev det både
i och på tårtan som var fylld med
hallonmousse och marsangrädde.
Uppepå Ferrero rocher och andra
godsaker samt dekorerad med syrén-
blommor som pimpats med silverpärlor.
OCH rosa chokladknappar som smälts
och drippats runtom.Dessutom små
ätbara silverstjärnor och lite röda
"vad det nu heter"!
 
 
 
 
Med tanke på viss tidsbrist så
blev den helt okej.
 
77 bast och still going strong.
Papsen är ett år äldre och
även han vid god vigör♥
 
Sen hittade jag lite gamla foton
som jag fotade av.
Gamla minnen som kom upp till
ytan och värmde inombords.
 
Min farmor och farfar som tyvärr inte
längre finns med oss.
(notera gärna hur lika min far och farfar är)
 
Här ser man likheten ÄN mer.
(jämför med bilden på pappa längre upp)
 
Här är mormor och morfar,inte heller
dom finns bland oss längre!
 
SOM jag saknar min älskade mormor♥
Drömmer ofta att hon kommer in ett
rum där jag är och hon är SÅ levande
och verklig att jag blir helt förvirrad.
Frågar henne gång på gång om det
verkligen är hon varpå hon tittar på
mej helt oförstående,sen kramas vi
hårt och länge....och så vaknar jag!
 
Nämen,där ligger ju lilla bebisjag knappt
2 månader gammal i knät på min morfars
mamma Matilda Kleopatra.
Min 7 år äldre syster och 5 år äldre bror
ser ju ganska glada ut.
Det var innan jag blev så stor att jag kunde
prata och sätta käppar i hjulet för dom😁
 
Nu ska den här numera vuxna
lilla människan såhär mittinatten
kolla på kvällens partiledardebatt.
Sitta och förundras över hur fan dom
kan snacka i nattmössan och som
vanligt knappt (inte alls) ha nåt
vettigt att komma med.Bortsett från
att sitta på sandlådekanten och
kasta skit åt höger & vänster!
 
Tack & hej och kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0