Ett dygn i moll

Tomt.
Konstigt.
Tyst.
Annorlunda.
 
Det är en märklig stämning som
vilar över mitt hem nu.
 
Sista "barnet" har "flyttat ut".
Enda skillnaden är att det här
barnet kommer aldrig hit igen
och inte kan jag hälsa på det heller.
 
Har gått och varit irriterad,känt mej
arg idag.
Arg på veterinären över hur hon ut-
tryckte sej,när hon i övrigt var helt
fantastisk.
 
"Först får hon lite lugnande,sen
narkos och sist avlivningsvätska"!
 
Jag ville fan SKRIKA:
-Hon ska inte AVLIVAS...hon ska
få somna och drömma!
Men halsen var full med gråt,så
jag fick inte fram några ord.
 
Det där snacket får dom FAN ta
och ändra på,för även om det är
djur,så behöver det väl inte va
så förbannat sterilt och stelt!
Gör om,gör rätt.
 
Cindy sover...en stund,sen ska
hon leka och jaga efter bollen.
Så ÄR det bara.
 
PUNKT.
 
                                                   ♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0