Helg med småfolket

Man kan ju lugnt påstå,att när båda
mina småprinsar är här,då jäklar
går det i en rasande fart.
 
Snabba ryck hit & dit!
Vi har spelat spel,dom har målat,
varit ute och lekt,käkat,lördagsmyst
i soffan,läst böcker och gjort choklad-
bollar,fikat och diskat.
Bland annat asså.
 
Ja,det senare d.v.s disken,den tog Lewi
hand om.För som han säjer:
"Mormor,jag kan diska för jag älskar det"!
Gullungen asså!
 
Så himla skönt med en avbytare,då slipper
jag stå vid disken hela tiden♥
 
Wille målade en tavla på lördagskvällen,
men Lewi fick snällt vänta tills igår söndag.
Nån ordning i ateljén får det allt vara!
 
Inte illa av framlidne Van Goghs lille lärling.
Som ni ser är det Willes tolkning av solrosor.
och ska jag va helt ärlig så föredrar jag faktiskt
den här abstrakta varianten framför Goghens.
 
Lewi började lovande med kulörta färger.
Nu hann jag inte fota slutresultatet,men
om jag ska försöka mej på en beskrivning,
så liknade den en blandning av dålig
"dagen efter mage" med stark dragning åt
fjorton nyanser av brunt!
 
Det kan ju iof oxå kallas konst,det finns ju
konstnärer man undrar vad dom sysslar med
när man ser deras tavlor och vem vet,Lewis
målning kanske hänger på Louvren den oxå
om femtio år.
 
Obligatoriska glassen får vi såklart inte
glömma heller.Denna gång extra god
med lite choklad.Lewi föredrog hallon-
strut....
 
...och Wille tog en originalbeige!
 
Jahopp,det va den helgen det.
Nu är man åter redo för ännu en
ny vecka.Och sålänge det inte är
nån snö ute så är jag nöjd.
 
JÄVLIGT extremt nöjd faktiskt.
MEN,det hade ju varit ännu bättre
om jag fått min internetuppkoppling
á la ordinarie fiber istället för det
sketna mobila bredbandet.
 
KAN va så att jag tar ytterligare nåra
telefon och mejlvändor med berörda
bolaget i veckan.
Det här håller lixom inte länge till.
GAHHHHHHHHHHHH!!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0