Samma visa varje kväll

Nu har det ju iof ÅTERIGEN blivit
natt,men vad jag menar är,att det
aldrig slår fel!
 
Jag tänker när klockan är elva-halv tolv
på kvällen,att idag...IDAG ska jag fan för-
söka komma i säng "skapligt".Men så tar
jag ett par steg och...AJ som satans mer
kända bror jävulen så ont det gör i ryggen!😩
 
Och då bara för att typ kollra bort mej själv
så börjar jag styra med diverse grejer för att
INTE tänka på smärtan,och sen,ja då är klockan
helt plötsligt sådär tre halv fyra på morronkvisten!
(inatt har jag rensat ur ett skåp!)
 
Sådär tänker jag iof inte jätteofta så det va ju lite
vårdslöst med sanningen,men jag SKULLE vilja
göra det faktiskt.
Vad det onda beträffar så är jag inte ett endaste
dugg osanningsenlig.Fast tråkigheter har ju inte
gjort nån gladare så varför diskutera sånt nu!
 
Vad som däremot är härligare att prata om är att
jag igår lördag fick spontanbesök.
Tyckte det lät som en knackning på dörren men
tänkte att det väl som vanligt va grannarna som
hade stång i arslet när dom skulle stänga sin dörr.
 
Men så lät det igen och då gick jag ut i hallen och
kollade i dörrögat.
 
VEM står där utanför med en blomma i handen om
inte Lewi ♥
"Hej mormor,den här får du för att jag älskar dej sa
han och räckte fram en jättefin våreld"!
 
Ameh alltså,hjärtat slog ju dubbelvolter av kärlek
i bröstet på mej.Gullhjärtat♥
 
Nu fick jag inte bara blomma,jag blev
försedd med lukta gott,veckotidning och
choklad oxå♥
Som om det var födelsedag lixom♥
 
Jag hann bara ställa ifrån mej grejerna
så säjer Lewi:
"Mormor,jag vill ha glass.I röd strut"!
 
Och det fick han ju såklart.
Med strössel förstås,allt annat
är otänkbart när han får bestämma!
 
Glass och Youtube,vad mer kan han begära?
Jo att han får byta filmsnuttar gång efter annan.
 
Det blev en bra start på den lördagen,och
resten av dagen fortsatte i samma anda.
Små guldkorn som dessa och allt känns
mycket roligare♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0