När man överraskar sej själv nåra smulor

Fy fan vad jag har mått dåligt över
att kolla väderprognoserna inför den
här veckan.
 
När jag såg att det skulle komma snö
igår måndag,då höll min innersta
positiva reservådra på att brista.
 
Visst då,det fattar man väl kanske lite
granna,att det inte kan gå en hel vinter-
period utan att det snöar och kanske
ligger kvar ett par dagar eller fem månader,
men när det nu gått såhär lång tid är det
ju fan helt befängt att det ska singla ner nu.
 
Så när jag gick upp igår var hela bröstet
fullt av melankoli och förberedande ilska.
 
Efter förmiddagskaffet borstade jag iaf av
mej lite ledsamhet och tog fram receptboken
istället,för är det "Semmeldagen" och man
ändå typ avskyr semlor,så kan man väl i ren
trots slänga ihop nåra.
 
Vem vet,med extra mycket kardemumma i
degen OCH hemgjord len mandelmassa så
borde det ju ändå inte bli helt åt helvete.
 
Och det blev dom inte heller.
Helt ärligt så har jag aldrig ätit en SÅ
god semla.
MEN,det kommer högst troligt aldrig
upprepas att jag äter nån mer.
 
Inte dom vackraste kanske,men vafan!
Utseendet behöver inte betyda allt.
Obviously!
 
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0