Ett litet enkelt februarifirande

Han fyllde år i söndags min store prins.
 
Ojämnt som bara den,men visst firande
tycker jag ändå att man bör ha så dagen
till ära hade jag iaf slängt ihop en enkel
smörgåstårta.
 
Den fick faktiskt finfint betyg av
gästerna som bestod av närmsta
och innersta kretsen.
 
Småfolket hade en egen meny
för ingen av dom äter vitt bröd
som pimpats upp på det här viset.
 
Mamman frågade dock Lewi om
han inte ville smaka och förklarade
just att det är vanligt ljust bröd i,sånt
som han brukar äta rostat hemma.
 
Svaret hon fick var:
"Näe,jag tycker inte om sallad"!
Vad säjer man? 😁
 
Vid första sittningen intog nåra
i sällskapet vardagsrummet för
att på så sätt få lite space.
 
Inget överdriven min alls!
 
 
Knappast den här heller 😅
 
Jubilaren (i svart) och övriga äldre pojkar
samt frun i huset satt här!
 
Men när det serverades lite enkel fika,
då klämde vi alla ihop oss i köket.
Det spelar lixom ingen roll att det
blir lite trångt,köket är ändå hjärtat
av "huset" och nog är det himla mysigt
att knöka in sej och känna gemenskap.
 
Nån fancy tårta hade jag INTE gjort,dels
hade jag ingen feeling för sånt i helgen
och dessutom brukar det bli mer än hälften
kvar.Och så orkar man knappt efter smörgås-
tårteätning heller.
 
Men iaf,lite sött hade jag åstadkommit i form
av två sorters chokladbollar,cupcakes med
chokladbitar i (minus frosting) samt en mjuk
kaka med vaniljfyllning.
 
Om det blev nåt över?
Skulle väl tro det va!
Typ 95%.
Men huvudsaken för egen del är iaf
att jag ansträngt mej och inte sket i
att servera nåt.
 
Grattis igen då min lilla plutt,nu har du
tid att njuta i ett år som 40 plussare,för
nästa år kommer du äntligen in på min
planhalva så vi kan spela i samma division.
 
♥♥♥HURRA! ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0