En tur till Kolmården funkar alltid

Åtminstone om det inte regnar
eller blåser nordan.
 
Så prinsen och jag begav oss
ut på en liten rundvandring i
parken igår.
 
Linbanan åkte vi faktiskt två ggr
på raken.
Dels är det superhärligt att glida
fram däruppe,dels ser man ju djuren
ur ett annat perspektiv och igår var det
extra skönt att för en stund slippa höra
skrikiga,trötta och allmänt gnälliga och
gapiga ungar.
 
Jovars,den biten anser jag mej få
slippa efter alla år med fläckvist
hörselbortfall och skavsår på
tålamodsnerverna!
 
Just det,vi tog ju en tur in på
Tropicariet oxå!
 
Idag,rättare sagt om ett par timmar,
väntar en liten träff med ett par tanter
i min ålder.
Lite mat,lite kaffe och så tror jag bestämt
att jag ska unna mej ett glas rosé
eller två.
OM jag inte ångrar mej och bara dricker
Ramlösa med granatäpple.
Det funkar faktiskt lika bra,om inte bättre
såna här ljuvligt varma och soliga dagar.
 
Lämnar er med ett gäng bildr från gårdagen.
 
Ha det fint därute och glöm INTE
att dricka mycket...helst utan alkohol!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0