Jävla högtider & förbannade Corona!

Fy fan vilken dålig kombo det blev i år!
 
Långhelgs påsk OCH Corona som jävligt
rutten lök på laxen!
 
Hur fan tänkte dom kineserna?
Och får man hänga ut ett helt
folk såhär egentligen?!
 
Inte fan vet jag,det enda jag egentligen
typ vet OCH känner är att det knappt hade
kunnat bli sämre än vad det nu blivit!
 
Ja,ja...man får va glad åt det lilla kanske
nån hasplar ur sej.
Vilket lilla tänker då den som inte ens fått
en smula under bordet och som inte heller
har en mobil som det går att ringa video-
samtal till sin släkt med.
 
Jag har ju både dator och mobil att hålla
kontakt via om jag vill,och vad karantän
beträffar som jag berättat tidigare,så lider
jag inte skitmycket över om jag skulle bli
ensammen ensam heller.
(om man nu får säja det i dagsläget!?) 😅
 
Fast som sagt,det finns ju dom som VERKLIGEN
gör det,dom som BEHÖVER ha folk omkring sej
och som lider asmycket!
 
Dom skickar kanske oxå "onda ögat" åt
östra hållet nu.😡
 
Innan påsk däremot,då var jag och
"Lilleman" på fikapromenad när
vädret hade satt på sej finfejset
och solen sken.
Där satt vi i skogen och bara gav
blanka fan i Corona och stundande påsk.
 
Så jävla fetanajs att dunka in dåliga
vibbar under en sten och bara fokusera
på livets goda,i det här fallet KAFFET! 😁
 
Idag är det TACK & LOV sista da´n på
denna eländeshögtid.
Nåra ägg har jag heller varken kokat
eller ätit.
Mest av den anledningen att det inte
är gott OCH att jag numera får jäkligt
ont i magen av ägg.
 
Ostbågar däremot,DET får jag INTE ett
dugg ont av,tvärtom!
 
Och så va det det här med uttrycket:
"STAY HOME"!
 
Det hade jag kunnat mynta för flera
år sen.Synd kanske att jag inte för-
beredde alla på det,då hade inte
folk haft så jävla svårt att ta till sej
innebörden och så hade som haft
god tid på sej att öva!
 
Ska vi säja så?
Ja,det gör vi för nu!
 
Hejrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0