Tårtlördag!

Jag och marsipan är ingen bra
kombo på nåt sätt,så när det
vankas sånt måste jag bunkra
upp med riktigt mycket både
tålamod OCH tid!
 
Att kavla marsipanen såpass tunt
att den inte spricker och ändå är
både fin,jämn och inte blir knölig,
det är verkligen inte min grej.
Men i lördags lyckades jag iaf
riktigt bra för att vara jag.
 
Tårtan fylldes med jordgubbsmousse och
som synes lade jag på lite dekorationer oxå.
 
Dessutom fixade jag 20 cupcakes oxå.
10 med vaniljsmak och 10 med choklad.
 
Spritsade med marängsmörkram och
satte i egengjorda wrappers.
 
Två olika så man visste vilka som
var med vilken smak.
 
Problemet var att mitt papper inte var
behandlat,så fettet i smöret syntes förstås
igenom det rosa.!!!
Varpå jag då satte extrawrappers innanför
de rosa så allt ordnade sej till det bästa.
 
Slutet gott allting gott!
Finns oxå här :
www.majdesajn.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0